Gammal hederlig brevväxling

Sen internetet tog över har allt personligt blivit minskat till små propportioner.
Jag gillar att det är lätt att få tag på folk när det behövs men sakknar jätte mycket det här med att skriva brev.
I 5-6an i skolan så hade vi projekt med att skriva med en annan skola i Finland. Visst då tog man inte det på allvarl och gud vet hurdana brev man skrev (kan absolut tänkamig oviktiga)
Men de var mer känsla bakom det än att sätta sig vid datan och skriva en mening på Fejjan, mailen osv...
 
Har faktiskt börjat samla på adresser till folk och som det är nu så har jag en brevvän.
Skriver fram och tillbaka med väldens bästa Nina som bor i GBG.
 
Och så sent som i förra veckan så skickade jag brev till 3 st vänner som suprice.
Ett handskrivet brev med mina tankar om dem  och en liten gåva.
 
Minns även att jag haft en "penpal" från Afrika som jag hittade i OK/Frida när jag va typ 14 *haha*
Ska återgå till att skriva brev, nu är det bara och se vem som svarar.
 
Fejjan är bra med att hitta gamla brevvänner. Förra året hittade jag ett foto av en brevvän jag hade när jag va ung som jag träffade på en båt mellan Finland och Åland. Mindes hennes förnamn och la till den lilla infon jag kunde om henne tillsammans med bild på henne.
Tog ett dygn och 70 delningar så fick jag en som skrev till mig att det var hennes kusin.
Har nu kontakt med henne på sociala medier.
 
 
Och om du i världen vill ha en brevvän hojta till så slänger jag iväg ett brev ;)
 
 
Brevväxlade du som ung?
Brevväxlar du ännu?
 
 
//gamlingen som gillar brev
 

Kommentera här: