Julklappar...

Jag erkänner..
Jag har köpt allt klart, eller finns några små saker som ska köpas ännu men de viktigaste är klart..
Jag är en som passar på och köpa lite nu som då när jag råkar hitta något som passar till en.
Jag köpte första julklappen redan i augusti tror jag bestämt det var...
 
Nåå men nu i alla fall har jag klart de så behöver inte stressa.
Hur gör du när du ska fixa julklappar?
Är du i tid eller stressar du in en sista shopping precis innan julen?
 
Har en lista där de står vad jag köpt, börjat med de så att jag sedan kan komma ihåg vem som får vad så att jag inte köper massor till en och inget till en annan. Sen så köper jag bara till de närmaste.
 
Har massor med födelsedagar med i November, men gör inget allt är klart och t.o.m några som fått sina presenter redan. Ibland kan jag inte hålla mig denna gång var det för att jag flyttade.
 
Sen de här med värde av en gåva, vad är rätt?
Skall de vara dyra och onödiga eller billiga och genomtänkta?
 
Jag kör på genomtänkta och behövda, sen va priset blir är en annan femma. Försöker dock hålla mig till en viss gräns så att inte någon får massivt mycket dyrare emot en annan.
 
Som ni ser är det alltid ett dilemma.
Värst är de när man skulle vilja ge saker till folk som bor lång ifrån. Litar inte på posten...
Postens error får jag ta i ett annat inlägg..(alltid något som händer)
 
Men i alla fall här har ni en liten titt på de jag paketerat idag!
 
Puss puss
// Tomtemor!

Kommentera här: