Home Sweet Home

 
 
Det har nu gått 3½ vecka sedan jag tog mina saker och flyttade från en holme till en annan.
Förut bodde jag i Hammarland på Åland i en 3a på 80 kvm som tyvärr inte var planerad på bästa sätt. Före det bodde jag i en 2a på 51 kvm och före det hemma med föräldrarna.
 
Så jag har inte flyttat så mycket.
Men denna gång när vi flyttade så flyttade vi till hus, massor att lära sig och så vidare..
Men i alla fall så flyttade vi till mitt barndoms hem.
 
Bodde här i 22 år och borta blev ynka 6 år, nu är jag tillbaka. Men vet ni va? jag trivs med att bo hemma. Har ju förstås haft svårt och får det till "vårt" med Mr.H men börjar kännas.
Vet inte om de någonsin kommer helt kännas som mitt egna hem men vet ni va? Det behövs inte kännas så för detta är mina föräldrars hus men vi mellan landar här.
Bara alla frågetecken med jobb och så ska vi börja spara så vi sedan bygger eget eller så.
 
Men i alla fall vårt hus är rött med vita knutar, byggnade har ökat med åren. Började med huset och ett garage, nu har vi ett dubbelgarage till och lusthus.
Trädgården med alla bärbuskar och fruktbuskar är borta och nu är de ordning och reda på den. Men vänta bara! Jag ska odla saker! 
 
Home sweet home! 
 
 
 

Kommentera här: