Tur i oturen IGEN

Brukar alltid mellan varven göra något som verkligen svider ekonomiskt...

Denna gång blev de som tur är absolut ingen kostnad men det var bara för att jag för en gångs skull tänkte efter.
Jag köpte/fick ny telefon till julklapp förra julen och då när vi stod i butiken och skulle välja telefon frågade försäljaren om jag ville köpa 1 års garanti på den. Kan erkänna att jag alltid ansett att de är onödigt att sätta pengar på såna saker. Men på nå viss möjlign för mr.H tyckte att de kunde vara bra så la jag ut pengarna på det.
 
Tur för mig.
Tog tills augusti så föll telefonen ur fickan på jackan när jag jobbade och spräckte framrutan. De roliga var är att pansarglaset som kostar 30€ var helt men glaset under krossat.
 
Nå men sagt och gjort skickade telefonen med mr.H till butiken jag köpt den i (i Sthlm) och på den garantin fick jag bytt fram och baksidan på telefonen utan extra kostnad. Betalde 799kr för 1 års garanti.
 
Samma dag som min telefon for i backen så gjorde även grannes det (hon har likadan) hon hade inte någon garanti och när hon gick och fråga hur mycket det skulle kosta att byta skörm kom svartet... 410€...
En helt ny Honor 7 kostar 360€... Ser ni ironin?
 
Nå men i alla fall de löste sig för oss båda, hon bytte upp sig till nyare modell och jag fick som sagt nytt "skal"
 
Av detta lärde jag mig att ibland kan det löna sig och betala för lite extra skydd.
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Så är det, lönar sig helt klart. 😋 min mobil har klarat sig bra nu. Då man vart försiktigare och använt sig utav skydd 😃

2 Anonym:

Så är det, lönar sig helt klart. 😋 min mobil har klarat sig bra nu. Då man vart försiktigare och använt sig utav skydd 😃

Svar: Haha fick skal av min gamla arbetsgivare och panzarglas :D de borde ju fungera :D
Åsa

Kommentera här: