Leva med katt - speciellt Baileys

Har som många vet 3 katter...
Smulan 5 år
Flisan 2 år
Baileys 1 år
 
Dessa tre är våra bebisar.
Behandlar dem som barn, haha ja jag vet...
 
Smulan är mamma till Flisan och Flisan är mamma till Baileys.
Och det är livat när de är i samma rum, går inte alltid som på strömsö, och Baileys gillar extremt mycket och hoppa på flickorna och leka (han är dubbelt stor emot flickorna) så de har ingen chans så blir mycket skrik i bland.
 
Ibland kan man bara vilja låsa in dem i skilda rum men har ett system som gör att alla får egentid med mig och att de sedan får vara i fred och relativt snälla med varann när de är inne. Just nu har jag Smulan och Baileys inne och de är tyst men de beror på att de sover *skratt*
Nej usch låter ju på mig som de är hemska, söta är de men de har sina dagar då de tycker att allt är dåligt och då blir deras beteende samma. Men exakt så är vi med...
 
Baileys är somen 5 åriing pojke i lynne om jag skulle se honom som ett barn..
Mammis är han mellan varven, busig mesta delen och äter som om han inte sett mat på länge...
 
Älskar mina katter speciellt stunder som idag när Baileys kom in efter varut ute någon timme och han var "mammis"
 
Detta blev resultatet av att han ville vara nära, jag skrev blogg och han satt och kollade på mitt i centrum :D
 
Over and out
//crazycatlady

Kommentera här: